Christina och Julia

Alla inlägg under mars 2012

Av Christina och Julia - 15 mars 2012 10:42

Nu är de frågestund på bloggne.

Stäl gärna en fråga, men jag svarar ej på för personliga frågor.

Ställ gärna en fråga om hästar, ridning, klädder osv.

Frågestunden håller på fram till den 25 mars så ta chansen.

//Julia

Av Christina och Julia - 13 mars 2012 15:50

Idag har ju jag med alla mina underbara tjejkompisar ( förutom en som var sjuk ) haft baskettunering tillsammans med killarna.
Somsagt detta åretgick det inte så bra för oss gick bättre förra, men man kan ju inte alltid ligga i topp!
Vi kom femma av sex stycken lag, vi kom inte sist iallafall (Y) 
Aja men nu måste jag gå och göra lite läxa^^)
Föresten glöm inte att ge en fråga till oss innan du går.
Pöss haj!

                
 

Av Christina och Julia - 12 mars 2012 15:58

Tjena morrs!
Detta blir ett kort inlägg ska nu eller snart ut och springa men Jessica och Fanny (Y) Wiie!

Det har varit en väldigt trög och jobbig dag i skolan idag.
Men inte imorrn för då ska vi i klassen till tanum och spela basketunering (Y)

Hare gött pommeskött <3

                                          

Av Christina och Julia - 10 mars 2012 22:48

Ja ja ja!!! Är så jä**a gla att Lorenn vann:) Hon var helt klar bäst...

tror att de kommer gå sketa bra för henne i ESC. Känns bara så, kan inte hjälpa de:p

Här kommer låten:


Puss och hej leverpastej

 

Av Christina och Julia - 9 mars 2012 18:32

Hej, detta ksk blir ett lite galet inlägg men men. Det var ju ett tag sen senast^^

A ja skit samma!




                    DETTA VILL JAG HA GJORT INNAN JAG FYLLER 20!


- Köpt en egen häst!

- Börjat tävla i hoppning!

- Varit på Island!

- Fått ett bra jobb inom hästar/ridsport!






AAAaaaaaa de va la allt ja kom på nu, här kommer även en liten bildbooooomb^^


 

 

   

   

   


Såder här är öite kort:)


Imorgon blire stallet<3 Men nu ska ja gå och äta men vi hörs nog i kväll:)


 




   

Av Christina och Julia - 8 mars 2012 15:23

Nu blire sista gången jag bloggar innan jag åker till Eskilstuna på tävling ( Om jag inte får blogga på Rebeckas mobil, men antar nej. ) 

Just nu har jag inte så mkt att säga varit en väääldigt seg dag  i today [Y] 

Snart ska jag gå och packa, sen senare efter att pappa har kommit hem så ska vi åka och träna lite extra tills på Lördag, tror det bara bli 20 skott denna gången, är ganska slö idag efter gådagen prestation, alltså jag var på skyttetävling igår och det gick väldigt bra får jag säga (Y) 
Eftersom jag var ett lag med Amanda och Amanda ^^och dom var med skit duktiga!

Men nu blire facebook, sen plocka ihop kläder. Se ya!

                                                                                      

Av Christina och Julia - 6 mars 2012 15:34

Tjena morrs just nu sitter jag och väntar på att mamma ska börja med maten är vrålhungrig....

Tänkte berätta lite om vad som har hänt alla dessa dagar jag inte har bloggat :) 

Tar från i fredags :P 


Fredag!


I fredags sluta jag kl 13:20 så när jag kom hem blev det en liten datastund (: 

Klockan fem började jag göra mig iordning för jag skulle till Matilda i min klass.

Hon hade fyllt år och hade då ett Ladygagakalas (Y) 
Det var faktiskt väldigt roligt, bara att jag fick lite panik när jag märkte att vi inte hade någon hårfärgspreygrej eller vad det kallas, men då ringde mamma från  jobbet till vår granne som är frisör.

Eftersom hon eller rättare sagt dom är så snälla så fick jag låna en rosa hårspeygrej. (En av deras barn brukar jag vara med för hon går i en klass under mig (:


Lördag


Jag fick gå upp ganska tidigt för att jag skulle på skyttetävling. Jag skulle skjuta klockan 11:40 så det var ju inte så jätte brottom bara att man ska vara där minst en halvtimma innan sen så tar det en timma dit.

På tävlingen gick det väldigt bra kom trea i tävlingen sen i finalen kom jag två :D


Senare på kvällen åkte jag till den andra Matilda i min klass ( båda fyller år på samma dag ^^)

Det var väldigt mysigt eftersom det var mystema ^^)

Innan jag skulle åka till Wester som hon kallas för hon heter det i efternamn, den andra Matilda kallas bara Matilda så det är Matilda och Wester (^^


Söndag


Klockan 11:30 så började ridningen som Julia har pratat om tidigare ^^
Denna gången blev det inte Sandie jag red utan Sally men det går lika bra det (Y)

Efter att jag kom hem där var jag helt slut efter veckans dagar och prestation.

Jag märkte ens inte när mamma och pappa gick ut till hästarna, så när dom kom in blev jag lite deppig eftersom jag inte har varit ute hos dom denna helgen, men igår och idag haleluja!


Måndag


Skola... Kul men ändå inte för våran Gympalärare kom till och och sa att vi inte kan ha fotbollstunering eftersom så många tjejer i klassen var sjuka och då blir vi inte ett lag.

Men då sa vi att dom kommer säkert bli friska innan torsdag, men det tror verkligen inte våra lärare!
Och det är faktiskt väldigt farligt att springa m.m när man har varit sjuk :/


Idag


Skolan... vi var på teater, den som dom spela var faktiskt väldigt bra (Y)

Annars har det inte hänt så mkt i skolan, bild jippie, för just nu håller vi på med en rolig grej.
Alltså men att förstora bilder. Att måla en bild från datorn som man har skrivit ut och måla den större  på ett större papper ^^)

Gissa vad jag målar?? :)

Nalle puh, BÄST!!!

Aja nu måste jag gå.

Harre gött pommeskött ^^)

                                               

Av Christina och Julia - 4 mars 2012 22:32

Ja som sagt så börja ju ridkurserna idag. Dom brukat vara på lördagar men pågrund av tävling så flyttades dom. Fick Rida underbara Razman som ni nog har förståt att jag älskar:) "min" lilla gulleplut<3Han var som en dröm att rida idag!!! Imorgon så kommer jag berätta mrer om helgen idetalj då jag har chans till datan...Ni får sova så gött så hörs vi imorgon//Julia

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards