Christina och Julia

Alla inlägg under februari 2012

Av Christina och Julia - 29 februari 2012 22:11

Hej, vet att ja sa att de skulle komma bilder i går, men när man fören gång skull ska ladda över bilder hittar man såklart inte sladden^^Idag va de en chill dag i skolan..... Skönt med sonnadagar tycket ja!!! Så dom gillar vi:)Imorgon efter skolan blire först stall och sen läxa:/Jag kan sattsa 95% på att de e dåligt väder i morgon... De är de 8 av 10 gånger när ja ska till stallet.Det blir inga bilder i dag för ja blpggar från mobilen=)Stora godnatt pussar och sov nu så gött kram från Julia<3

Av Christina och Julia - 27 februari 2012 22:08

Godnatt sov så gott så hörs vi i morgon<3//Julia

Av Christina och Julia - 27 februari 2012 16:26

Hallå allihopa!

Idag började skolan igen och den nya tjejen som skulle börja nu efter lovet va i skolan idag!
Hon heter Saga och gillar att rida,skriva m.m


Vad gjorde ni igår da?
Själv så var jag ute med mamma och tränade markarbete med tre hästar.

Men sen så fick jag lite panik eftersom jag inte fick se på horse showen i lördags så kände jag mig tvungen att se då kl halv fyra men kom in fyra.

Synd att Rolf-Göran och Malin rev ett hinder var, annars hade dom kommit till omhoppning ju....
Men nu måste jag gå och göra lite mat!


Hare gött pommeskött! ;P

                                           

Av Christina och Julia - 26 februari 2012 20:35

Hej, vet jag sa att jag skulle blogga idag men har inte orkat och orkar ienterligen inte nu heller....

Här nämligen inte sovit så mycke i helgen!!!

Kommer att berätta om gbg och hosshow i morgon lr på tisdag:p

Kan säga att jag köpte 2 par ridbyxor och 3 par sockar på horsshow<3 väldigt nöjd....

Bilder kommer!!!!

Nä nu orkar ja inte skriva mer:(

 


Av Christina och Julia - 24 februari 2012 14:27

Snart drar jag till gbg med min fina syster:) Kömer bli toppenkul. Imorgon blire gbg horse show:)

Någon mer som ska dit imorgon? Vi hörs!

 


Av Christina och Julia - 23 februari 2012 21:01

Hej! Asso gud va ja länktar till i morgon! Imorgon så åker jag och min underbara syrra till gbg och bor på hotell för på lördag blira gbg hs(Göteborg horse show). Det kommer bilder!!!

Idag har jag varait i stallet:)  

Jag red ut en sväng<3

Var även i stallet i går me men då han jag inte rida för vetrinären var der och kolla på fölet som hade trampatpå sej själv i hagen lr nått så dåm va oroliga att en sena hade gått av men de hade den inte men hon får stå inte i några veckor:(

Är trött så orkar inte blogga mer nu men jag ksk bloggar i morgon lr på lördag, får se om jag hinner, men på söndag lovar jag att blogga:)


Puss och hej

 

Av Christina och Julia - 21 februari 2012 08:25


Obs. Skriver inte vilken affär detta kommer ifrån eftersom jag inte är säker på att det är årets! 

 379kr

Dom här skorna tycker jag verkar jättebra. Själv så kan jag säkert inte ha dom för smala där fram. Nu är dom säkert för kalla att nu på vintern men till sommarn!


     1539kr

Många tycker säkert att det är skämmigt att gå runt med en reflex overall, men varför det det är ju inte det som man ska räkna efter det är ju hur varm och skön den är!

Därför tog jag denna som hiss! 

 29kr

Detta ridspö tog jag bara anmält för jag tycker att ridspön med sånt runt handen är bra.

Eftersom jag oftas tappar ridspöna om jag rider utan sån ^^
 1499kr  

Denna väst tycker jag ser bra ut (Y)

Eftersom jag inte har prövat den eller inte ens har en sån så vet jag ju inte men hiss för den!



 579kr

Detta  blev en diss för mig.

Jag tycker inte att detta är ett par skor som jag kan rida i, mer ett par som jag kan ha är jag mockar m.m 499kr

Denna hjälm hade säkert många av er när ni var mindre och red.

Det hade tillochmed jag, men nu känner jag att det inte är en hjälm för mig så det blir en diss. 
 
Sporrar!

Alla möjliga sporrar blir en diss för mig!

Jag gillar inte sporrar för att man slår hästen mer då.


Visst många hästar måste ha det för att dom ska lyssna.
Men tänkte mer på när många ska rida in en häst och andvänder dom från första början det är så jag tänker.




Detta var allt för mig

                                         


Av Christina och Julia - 18 februari 2012 18:42

Jahapp då har man sportlov. Känns som om jullovet va föra veckan:p

Detta har hänt sedan vi sågs sisst.


Lördag: Va i Dingle på Pay and jump. För er som undrade så va de inte ja som tävla utan det var josefin. Såg att Christina undra vilka hästar hon hade me och det var Zindra och Dolly!!! När vi va till barka i stallet blev jag bjuden på mat. De va go mat för de va spagetti och köttfärssås... Mummmmssssssss... Va hema runt halv 6 så det var en lång da i stallet. Kom till stallet halv 9 och åkte hem 5 så aaaaaaaa. Just de, det gick bra för Josefin i Dingle.


Söndag: Gjorde inte så mycke va bara trött.


Måndag, Tisdag och Onsdag: Va hemma och var sjuk^^


Torsdag: Va i skolan och i stallet. Tänkte rida men de va kram snö så det blev som stylltor så jag longerade lite lätt med skritt och lite jogginhg.


Fredag: Va med Amanda.


Idag: fixat med kort som jag ska ha på mitt rum och fikat med mormor....

Snart kommer min söta syrra:*


Imorgon:ska till stallet och på kalas...


Det kommer förhoppningsvids bli en hel del bloggande på lovet....

Kan inte blogga mer nu:/

 


Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards