Christina och Julia

Alla inlägg under augusti 2012

Av Christina och Julia - 31 augusti 2012 14:57

 


Vintras/våras 2011


Jag och syster yster hade inte ridit på ett tag.

Hon går ju i uddevalla.

Just denna dagen kom hon hem och vi tog den vanliga rundturen runt.

Men den rundturen är inte så lång.

Vi hade ridit runt hela och hade bara åkern och liten bit på vägen kvar.

Men då bestämde vi oss för att ta samma väg tillbaka ( Rida rundan igen fast från andra hållet. Rundan var ju inte så lång)

Först är det en lite bit grusväg (50 meter)

Efter det kommer en lagom bant backe, inte.

Just nu va det ju ett tag sen för hästarna sen dom var ute.

Och det som våra hästar älskar mest är att springa på grusvägar, upp för backar osv.


Eftersom Rebecka var med så fick ju hon ha sin häst Pontus.

Jag var ju då lagom förstor för Mimmi, så tyckte det kändes bättre utan sadel ( Red typ alltid utan sadel på henne)

Den upp försbacken brukar vi gallopera upp för då.

Så det  gjorde Mimmi och jag, men vi låg en bit ifrån Rebecka och Pontus så Mimmi ville ju gallopera lite fortare då.

Samtidigt som hon var så glad gjorde hon ett bocksprång, och jag fick lite dålig balans då, och ramla av.

Precis där var det en lite bergshäll.

Kom med händerna först men händerna "viker" ju säg som en stöt dämpare då.

Mitt i oturen antar jag att jag hade munnen öppen.

Slog av en liten bit av båda framtänderna och fick tänderna samtidigt i underläppen.

Såklart så sprack underläppen och liten ( 2 st) tandbitar åkte in i läppen. usch,usch.

Rebecka sa då till mig att försöka stå så still som möjligt.

Rebecka ringde mamma, mamma ringde pappa.

Pappa var iväg och titta på jobb (gräver) och den andra bilen var på service då tror jag.

Mamma fick komma springande med Josefine på 4-5 år efter sig.

Samtidigt som pappa fick kuta med bilen.

När alla hade kommit (inte pernilla)

så tog mamma bilen med mig och josefine hem. så fick pappa och Rebecka gå med hästarna hem (inte så långt ifrån huset man kunde se huset där ifrån)


Sen fick jag självklart åka till tandläkaren sen till sjuksöterska så dom fick sy läppen. Skulle ha stygnen i en vecka


Nästan en vecka efter skulle jag på skytte tävling.

Hade ju stygnen kvar.

Började känna något konstig som stack upp/i läppen.

Försökte bita av grejen men det gick inte. trodde  det var var, men inte så hårt kunde det vart.

Så fick gå till toaletten.

tog tag i den grejen och drog upp, kändes inte.

Vad tror du det var?

Tandbit! helt otroligt asså. Ganska stor var den också.

Tyvärr har jag tappat bort den nu.

Ett tag senare kände jag att det var någt i läppen så fick åka till doktor.

Det visade sig att det var en tandbit till, så fick öppna såret igen och sy igen.

Denna biten var inte lika stor.

Eftersom jag skulle operera detta så fick jag ju sömn medel så jag blev tröttare.

Så jag kände inte lika mycket.

Men det var ju pinsamt! Kunde inte gå riktigt.

När vi var påväg hem så skulle mamma ta ut pengar liten bit bort.

Jag ville ju självklar med, men mammma sas nej eftersom jag var så "berusad" som jag var av medlet (man blir lite de ;)

Så satt och grina tills mamma kom, undra hur många som titta på mig asså?

Jag bettede mig som en barnunge haha! en det kom jag inte på förän dagen efter!


Denna saken kommer jag nog aldrig glömma, och fast det va i vintars/våras så har jag fortfarande lite stor läpp asså ;)


Jag vill bara tacka min familj för att ni brydde er som mycket om mig när dett ahände mig.

Älskar er.

Och en sak jag nu förståt, även Syrran och jag kanse bråkar ibaln/ofta hehe så älskar jag henne.

När jag som mest behöver henne (mina andra också) så finns hon alltid där ♥

Finns bar en sak jag kan säga, Tack. Jag älskar er ♥





   

Av Christina och Julia - 31 augusti 2012 14:50

Redan helg! Grymt bra asså!

Finns det något bättre...? Svar? Ja! faktiskt  :D Men den listan kan blir lång D:

Händer mycket nu i helg.

Imogon lördag?

Halv 12 ridning hos Marie, tyvärr bara teori D:

Btw Åker kanske hem till Julia efter och sover över.

Söndag?

Har sovit över hos Julia (förmodligen)

Åker halv åtta typ till Marie för att hjälpa till på Tävlingen i dingle! SUPER POWER!


Underbart!

   

Av Christina och Julia - 29 augusti 2012 20:00

 


 

Bara älska dessa byxor, inte bara i röd utan tycker att alla färger dom finnsi är lika snygga!

Önskar mej faktist dess i både röd och svart när jag fyllet år!

Pris: 679:-


 

Även dessa byxor tycker jag är skit snygg!

Älskar att dom ser ut som jeans!

Har självhaft ett par liknande ridbyxor!

Pris: 549:-


 

Jag vet, jag vet, bilden är inte den bästa men de får bli såhär nu...

vet faktist inte vad jag ska skriva om dessa ridbyxor men jag gillar dom skarp!

Pris: 1499:-


   





 

Vet inte varför menjag gillar inte  dessa byxor...

Pris: 299:-


 


Gillar inte dessa ridbyxor någon stanns!!!

Hatar när dom är sådär lösa och konstiga ner till!

Aldrig att jag skulle köpa ridbyxormed denna moddel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pris: 699:-


Alla dessa ridbyxor finns att köpa på hooks.se .


 




Av Christina och Julia - 29 augusti 2012 14:28

Läxorna gjorda grymt!

Helt sjukt, har gått i skolan en vecka nu har redan 4-5 läxor o.O

Bara att kämpa på! Hinner ju inte med ridandet på samma sätt bara -.-

Tur att ridlektionerna börjar så jag kan rida sandie NÅGONTING.

Gjorde Franskan sist, ohshit hatar när man fastnar på ett-två ord som man aldrig lär sig.

Den knipan har jag fastnat i fast TRE ord o.O


Intedits = Förbjudet

Jeu de ballon = Bollsport

Aujoud´hui = Idag (lär mig aldrig detta även jag har haft det innan...)


Btw ska nog fortsätta med läxorna nu.

Det är ju väldigt checkt och man an läxorna när man kommer till skolan ^^


Här kommer en bild jag bjuder på   


 

Av Christina och Julia - 28 augusti 2012 20:45

Hej hej:)
Nu de senaste kommer jag inte på någor vättit att skriva om, elle a, skrev ju ett lånkt och bra inlägg i söndags, meb självklat publeserades de inte, SUCK...

På lördag börjar ju även ridkurserna, roligt värre :)
Sen vet jag inte om jag ska träffa Christina?
Har fått några sms osv osv, om jag ska glra något i helgen, men jag vet inte vad hon har i kikare:p
//Julia

Av Christina och Julia - 28 augusti 2012 18:40

Åker till syrran snart hon fyller ju 18 idag!

Grattis säger man då xD


Btw måste gå!


Grattis syster yster!

 


 


Av Christina och Julia - 27 augusti 2012 19:57

Jag gjorde också ett inlägg då exakt samma tid ;o

Bara att skriva om    hihi


 

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards