Christina och Julia

Alla inlägg under december 2012

.

Av Christina och Julia - 29 december 2012 14:56

Denna dag har tydligen förvandlats till en slappdag. Ingenting orkar jag.
Just nu ligger jag iallafall i sängen och pratar med några på Skype. Jao

Av Christina och Julia - 28 december 2012 08:01

Just nu orkar jag inte vara glad, vill bara få gosa in ansiktet i Razmans gosiga vinterpäls en stund och bara var jag å han!<3
//Julia

Av Christina och Julia - 25 december 2012 18:06

Vart mycket nu. Snön kommer. Man hade läxor att göra. Det började mörkna kl 3, när jag kom hem hade man bara 30 min på sig att rida. Inte ens det.

Så tack för att långa lovdagar finns.

Jag visste redan innan att Pontus skulle vara pigg (Rymde igår när dom skulle in och då var inte farten liten...)


Förslag då. Bra att ha en inhägnad. Själv har jag fixat en bit ihagen till en paddock. Lika stor som en paddock bara att det är gräs.

Bara man inte rider där när det är lerigt.

Ha långa tyglar och låt hästen välja egna vägar. Självklart måste du ju smacka på ibland så att ni inte står helt stilla.

En sak jag OFTA glömmer bort är att man behöver inte alltid ha med trav eller gallop när man rider.

Blev supernöjd med passet idag.

Blev mycket skritt och lite trav. Bestämma lite mer över han vart vi ska trava och vart skritta. Börja trava på olika ställen.

 


Ni har väl inte glömt bort en underbar kille? Niall Horan

   

   

Blev en liten bildbomb av bilder också   

 


:)

Av Christina och Julia - 25 december 2012 14:29

Kommer ett inlägg idag om en sak jag gör i ridningen när det gäller rädsla.
Ja. Jag är faktiskt lite osäker när det gäller att rida Pontus. Men never ever annars. Fråga mig inte varför. Fattar inte själv faktiskt, haha

.

Av Christina och Julia - 23 december 2012 23:23

Vissa av er borde göra detta förslag som jag nu är snäll och ger er.
Gå tillbaka till instagram. Titta vad ni har kommenterat på Nellies bild/bilder. Fundera på om det du skrev var nödvändigt.

Nellie. En vanlig tjej på 12 år som driver en stor blogg. Om ni läsare fans inte hade stöttat Nellie på det viset hade nog Nellie varit en annan person idag. Nej hon had fortfarande varit den dära underbara flickan med sitt lilla extra som alla har.

Ni förstår säkert inte vad jag menar.
Visst,visst jag tycker det är fel att Nellie byter kille stup i kvarten och säger att hon måste fokusera på hästarna.
Men sluta sänk henne för det! Nellie är stark på sitt sätt så hon kommer inte krypa ner till underjorden. Nellie kanske är i det stadiet att hon inte riktigt vet vad hon vill? Alla kommer vi dit någongång skulle jag kunna tänka mig.

Jag försöker förmedla att sluta upp med all skit! Se det positiva.
Hon är 12 år och rider D-ponny som om hon inte gjort något annat innan.
Du är väl bra på något annat? Eller har jag fel?
Hur är du själv bland killar?
Det har du inte tänkt på va?

Jag säger inte detta till alla där ute. Mer till dom som håller på att skicka massa skit till Nellie och nöjd sen.
Men är själv lika dan bland killar!

Försöker inte skydda henne du som tror det bakom dator eller mobil skärmen.
Men tycker att det är fel, det vissa har gjort. Försöker bara få fram det rätta.

Av Christina och Julia - 21 december 2012 12:03

Underbart roligt spel!
Har inte hittat bra hästspel till mobilen innan. Alla andra har varit tråkiga.
Men detta är jättekul.
Bara du förstår engelska så kan du spela det ;D

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards