Christina och Julia

Alla inlägg under december 2012

Av Christina och Julia - 5 december 2012 14:22

Snön! Längtat sjukt mycket! Woho!
Kanske inte lika kul för hästarna men dom kommer in tidigt ikväll (Y)

Av Christina och Julia - 3 december 2012 21:08

Prov i so imorgon.
Har alltid innan tränat på ett prov. Men någonting hände denna gången. Tränat idag men har inte tränat något mer. Wake up!
Detta provet känns inte seriöst?
Vi har ju Ingemar i so.
Men,men hoppas han har sett allt annat bra jag har gjort.
Har varit med på varenda lektion förutom förra då jag var mattant.
Kan iallafall att floderna heter Eufrat och Tigris och Historia menas med forskning, vetande och berättelse.
Att kvinnor inte får prata med andra ensamma män och om dom rymmer hemifrån får mannen vanställa kvinnorna.

Det finns en bild i boken som visar en kvinna som har förlorat ett öga och lite mer av huden p.g.a att hon rymt.
Hennes man hällde syra på henne. Hämskt!
Kanske inget ni hade nytta av men har för stor press på mig angående imorgon så nått behövde jag göra.
Ingemar är väldigt snäll också så det kommer säkert gå bra.

Av Christina och Julia - 3 december 2012 07:00

Ni kan glömma det sista jag sa.
Har ens aldrig somnat på en lektion. Haha!

Av Christina och Julia - 3 december 2012 06:57

Vaknade för några minuter sen.
Var en ganska rörig dag igår. Blää
Ville se på stjärnornas hoppning igår och den var klockan tio. Va verkligen skit trött så gick och la mig halv 7. Shiiit, har nog slått nytt rekord?
Men Julia ringde mig 8 och sa att hoppningen på tv var kl 8 ist. Men det var bara körning och hoppning men INGEN stjärnornas hoppning?!
Arg jag blir...
Aja har iallafall sovit 10-11 timmar och det behöver jag verkligen! Vill somsagt inte börja veckan med att somna på lektionerna..

Av Christina och Julia - 1 december 2012 14:00

Till Christina ♥


Eftersom jag vet att du brukar hoppa och att du gillar det undrar jag om du kan

lägga upp en video när du hoppar typ en meter eller liknande.

Hade varit så sjukt kul!


Svar:  Tack för frågan. Vet inte riktigt nu när det börjat frysa eftersom marken

blivit så hård.

Japp. Min hoppstil är inte den bästa men,men lovar att göra det ;)

Höjd vet jag inte.


Jag har läst bloggen en längre tid och förstått att Pontus är väldigt jobbig

att rida och får för sig att saker är farliga .

Jag undrar hur du tränar honom då jag har samma situation.


Svar:  Nu på det sistone har det varit när jag rider ut i skogen som han rusar.

Jag har ju då vart skraj kan jag lova dig ;)

Men grejar mer med han hemma just nu. I skogen får han ju mer yta att "rusa" iväg på.

Men att försöka hålla honom sysselsatt (stav) är en bra idé.

Han är ju också lite "töntig" över bommar och sånt så att greja med honom från marken är en bra idé (Y)


Till Julia ♥


Jag har lagt märke till att du aldrig skriver att du hoppar utan bara rider dressyr.

Undrar bara varför de är så?


Svar: Anledningen är att jag tycker att dressyr är lite roligare, sen så är de inte så lätt att hoppa när man är själv i paddocken för att om ja tex. vill höja eller lägga upp ett hinder som jag rivit måste jag hoppa av för att fixa de, en tro nu inte att jag aldrig hoppar eller att Razman aldrig hoppas fö de gör han/jag.


Hur hög är Razman?


Svar: Hur hög han e vet jag inte exakt men en D-ponny är han! x)


Till båda ♥


C = Christina J = Julia


Hur högt har ni hoppart?


Svar:C- Jag har hoppat 1.05 m med Sandie ♥

J - Med Razman och Cindy har jag hoppat 50 cm ♥


Hur många gånger har ni ramlat av?


Svar: C - Oj! Jag har ramlat av massor av gånger på Mimmi. Pontus en gång och aldrig Sandie.

J - Tre gånger på Cindy.


Hur många hästar finns det där ni rider?


Svar:Ungefär 18 stycken ♥


Hur många av dom hästarna har ni ridit?


Svar:J - Tolv stycken av hästarna.

C- Hmm, tio stycken.


Har ni någon bästis isåfall vem?


Svar: C- Svår fråga. Anser nu mera att alla mina närmaste vänner är bäst! ♥

J - Samma som Christina.


Vad är eran favoritmat?


Svar: J- Thaimat.

C - Svår fråga.


Vad är eran favoritdryck?


Svar: C - Sockerdricka tror jag faktiskt.

J - Urge ♥


Vad är eran favoritdesert?


Svar:C - Pass. Finns mycket gott ♥

J - Pannacotta (stav)


Vilken är eran favoritgodis?


Svar: C - Choklad ♥

J - Vet faktiskt inte det.


Vad åt och drack ni senast?


Svar:Båda åt bulle och drack saft ♥


När grinade ni senast?


Svar: C - Det var ett tag sedan så vet inte.

J - Igår.


Har ni något Boy/girl friend?


Svar: Nope


Vad ska ni göra på jul?


Svar:J - Vara i stallet och vara med familjen ♥

C- Vara med familjen.


Tack för alla kommentarer ♥♥♥


 

 

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards