Christina och Julia

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Christina och Julia - 11 september 2012 11:36

               


    

Många som träffar mig bara sådär under tillexempel en tjejkväll, tänker nog väldigt mycket olika om mig.

Jag är en tjej som vill mycket.

Är också väldigt tävlinginriktad.

Som liten var jag väldigt envis, och kanske inte heller så rättvis mot mina kompisar (ville bestämma)

Och de kompisar som följt mig genom åren håller nog med mig.

Men med tiden som jag har växt har jag också blivit mer emot mobbining, och småbarn som tror att dom är bäst och bestämer över allt!

Jag tävlar inom skytte och har där vunnit och förlorat  mycket.

Har tre gånger varit med i sveriges största skyttetävling (luftgevär)

och kommit ganska bra till.

Inom ridning har jag där vart med i en tävling (kom och hoppa typ)

Men tyvärr inte med Sandie.

Är också väldigt bra på att säga vad jag tycker som heller kanske är så bäst.

Som jag lärt mig av mina föräldrar så står jag mycket på egna ben.

Åker inte till kompisar när mamma och pappa vill ha mig hemma för att passa lill syrran.

Cyklar mycket till kompisar istället för att fråga om att bli körd dit.

Lagar mat själv även till pappa och lill syrran när dom kommer hem. (ibland)

Samlar mina egna pengar till mycket.

Att åka på ridläger tillexempel.

Med allt detta har jag också lärt mig att om jag gör saker själv och hjälper till i huset får jag också mycket tillbaks.

Körningar till att träna skyttet.

Körningar till att rida Sandie.

osv osv.

Listan kan bli lång


Jag ångrar inte en minut av alla dummheter,snällheter,vinnartider,skrikstunder,lyco
stunder....

Jag har varit med om, alla gör fel, man skäms över det.

Men tillochmed kungen gör misstag.

 




  



Av Christina och Julia - 11 september 2012 11:32

Första texten om PonnyAkuten!

Det är Pontus jag villl ha med!

Hade ju helst velat ha Sandie, men vadå? Hon är ju redan helt perfekt!

Blev också fel där nere, dröm hus? Nej drömhus mena jag.

 

Av Christina och Julia - 11 september 2012 10:35

  

PonnyAkuten


Bomar... Transporten... Anmält inom ridning helt enkelt, vill lära honom att gå i form.

Tjo hoo mamma har sagt att jag kanske ska få gå kurser med Pontus, men det var ju ett kanske där ja...

Tänk om jag hade gått vidare där på PonnyAkuten    Awesome


 

Köpa Sandie :D


Där kom en till dröm fram ja...

En underbar dröm!

Sandie stå på min gård Whoho!

Men det kommer inte hända xD

Men vet ni vad? Jag tycker faktiskt att hon ska få stå kvar där hon står.

Jag menar, hon har levt där heeela alla sina år, hon är ju faktiskt 17,18 år! Oj,oj DET märks INTE!

Vilket krut asså.

Så om jag ska följa min dröm rätt, så ska hon stå kvar där hon står.

Hos Marie! Och det är jag inte ensam om, det vet jag.

Så jag tycker att jag ska komma och rida Sandie där istället! Underbart   


 

Dröm Hus


Nej, nej det där är inte mitt dröm hus xD

Men mitt dröm hus ska vara en stor tomt,stort rymligt hus, med snyggt och inte trångt stall.

Bra mycket hagar, paddock, INGET RIDHUS. För bortskämt tycker jag, rida i regn vadå da?

Underbart ska det vara. ska trivas, SKA ha hästar, 10 stycken kanske, jag ska INTE vara hästhandlare.

Mina barn vill jag ska tävla, redan när dom är nyfödda ska jag sätta dom på hästen xD Hästar ska det va!

Hundar vill jag ha, två eller tre kanske, lagom stora.

Inte för små: Hästarna måste kunna se dom.

Inte förstora: Vill inte ha några extra huvuden uppe vid matbordet, som slickar upp maten, eller drägglar på borden. Usch.

Katter kanske också, keliga katter :D

Snygg hästtransport, ingen lastbil, ever!

 

 

 

En sak är då att jag inte vill ha bakdörr.

Men vill att hästarna ska ha det öppet så dom mer kan titta ut i "korridåren" (stav)

För mig är det då bara att börja samla.

EN sak är jag säker på.

När jag börjar sommarjobba på RIKTIGT ska jag lägga undan 100kr till allt detta jag vill, ha ett bra liv i framtiden!


13 år.

12 månader.

100kr

12x100= 1200

25 år.

Kvar: 12 år

12x1200= 14400

Men inte säkert jag spara 100 kr kanske när jag är 19-20 och har jobb  börjar med 200,300,400 m.m


19år

12 månader.

500kr

12x500=6000

25år

6 år kvar

6x6000 = 36000 ;)


alltså från 13-19 = 7200kr

från 19-25 = 36000

= 43200


Haha, men jag kanske samlar mer xD

 

 



Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards