Christina och Julia

Alla inlägg under juni 2012

Av Christina och Julia - 10 juni 2012 10:00

Hej, hej:) Nu var det ett tag sedan senast:) 

Här kommet lite om vad som har hänt sen senast.


MÅNDAG: Var jag i skolan:/ Där hände inget specielt! Sedan gick jag upp till mormor och morfar och åt, spela och bara myste. Senare den kvällen kom mamma och hämtade mej hos mormor och vi åkte hem och dega i soffan. A de va la typ de som hände ;)


TISDAG: Skolan! Om jag ska vara helt ärlig kommer jag inte ihår vad som hände i skolan de   Oj just de, vi hade orientering :/ Fick slute 1 1/2 timme tidigare. För när man kom i mål fich man sluta tigare :) Jippa jao !

Sedan gick jag till mormor och morfar och åt.) Sedan kom pappa och hämtade mej så jag åkte hem och bytade om till stallkläder

För när jag skulle börja borsta han så märkte jag något konstigt vis hoven :( Inte bra!

Frågade Marie och Josefin om dom knde kolla va det va för de va inget vanligt sår :(

Dom sa att det såg ut som en hovböld men han halta inte! Skummt. Så Marie ville att jag skulle longer han i stället för att rida dressyr. Han va lite stel i alla gångarter men inte halt lr a han ksk va lite halt men a!  Sedan fixa jag lie i stallet och åkte sedan hem.


ONSDAG: Jag gjorde inget och då menar jag inget! Mysre bara med mamma så här är det inte mycket att berätta

;)


TORSDAG: Var i skolan, inget specielt hände. Sedan åkte jag till gbg. Lämnade mormor och morfar på tåget och sedan åkte vi till IKEA.  Köpte inte så mycke. Bara några ramar och gardiner:)


FREDAG: Va i skolan. HAde HK hela dagen. Chill ! Åkte till stallet och  longerade då jag inte va säker på om jag kunde rida med hoven och allt. Åkte hem och myste med familjen.


IGÅR: Gjorde jag la inte så mycke. Va er över en sväng och hängde pp tavlor på mitt rum. Min syrra och hennes sambo och 2 hundar va här hela dagen. mysigt! 


IDAG: Vet jag inte vad jag ska göra. Ksk en sväng till sommar rea med Ida men ja vet inte.


Så de va la allt som har hänt. 

HAr ni hör om den hästen nere runt Orust? Han/hon blev knivskuren av några okända sp dom fick avliva hästen 

Hur kan man leva med sej själv efter de? Kan någon förklara de för me?

   

Av Christina och Julia - 8 juni 2012 14:57

På tisdag gäller det!
Soaré för bästa skolan ever alltså Hamburgsund!

Uppe på scen på bönn är det alltså teater som vi från skolan håller på att göra!

Grymt rolig  klockan 18.30 på tisdag!

Biljetter finns att köpa där tror det kosta runt 60 kr
Sen så är det paus och då får man någon slags mat eller nåt, förra året var det pitabröd med massa grönsaker och kött m.m

Men det kostar, man kan också ta med sig egen fika ;)
Uppe på scen på bönn är det stort!

Säger bara varmt välkomna!


Föresten Julia Dahlström du verkar så bra på förslag på vad man kan skriva om, förslag?   


// Kramisar Christina   


Av Christina och Julia - 6 juni 2012 09:49

Hej, hej:)

Fixar lite med bloggen nu så vi hörs sedan:)

 

Av Christina och Julia - 5 juni 2012 22:02

Hej hej:)

Razman somjag riser ni vet har problem med flugor och liknande:/

Han kliar sej mycket och blir därför torr och får sår.

Har din häst eller någon hästv ni vet samma problem?

Då ska ni använda HELOSAN! 

Använder de på Razman!

SUPERBRA!

Tycker värkligen att ni ska pröva:)

Finns även en helosan som man kan använda om hästen är känslig för sol!


För sår/torrhet


För sol


   





Av Christina och Julia - 3 juni 2012 21:15

Hej:)

Min dag igår va underbar:)

Börja me att jag åkte upp och tog kort på Julia och Christina när dom hade ett hopppass på Sally och Sandie:)

Sedan åkte vi tre hem till Christina och Red Pontus:) Den hästen Christina pratat på innann:) Aaaaaaaa iallafaa den dagen kommer jag inte glömma:) Det blev mycke skratt :D


Idag har jag varit hos mormor och morfar och myst:) Har typ inte gjort något mer :P


Imorgon blir det inget stall för min del :( Har ingen som kan köra mej tyvärr...

Åker till stallet på tisdag istället. Då planerar jag ett dressyrpass i paddocken.


 


Måste gå nu:/

 

Av Christina och Julia - 2 juni 2012 09:17

Snälla, har ni några bra tips för mej som vill bli BRUN så snälla komentera dom!!! 

Är öppen för alla förslag!

 

Av Christina och Julia - 2 juni 2012 08:27

Nu va det ett tag sedan sisst. Faktist exakt 1 vecka:)

Detta har hänt sedan vi hördes sisst:


SÖNDAG: Åkte till daftö, chilla med goa vänner och bada


SÖNDAG: Va ute i skogen typ hela dagen med klassen och sen på kvällen spelade vi minigolf!


TISDAG: Packade, åkte hem och när jag kom hem åkte vi till min systeryster


ONSDAG: Skolan, hälsade på på högstadiet, bakade och chillade


TORSDAG: Skolan, stallet. Hade frihetsdressyr i paddocken med Razman. Han va hur fin som helst och superducktig   till han


FREDAG: Skolan, tanum och optikern. Ska ha glasögon igen men ska ha samma styrka som innan.


IDAG: Ska till stallet med Christina och Julia. Sedan Chilla lite:)


Har inte frågat henne om jag får, men skit samma:p Klicka >HÄR< för att komma till hennes blogg


 

Av Christina och Julia - 1 juni 2012 17:54

Yey just nu är jag med Carina!

Vi spelar just nu Xbox 360 med kinect (enligt Carina måste det vara exakt haha) wiee

Btw orkar inte sitta här hela dan tjodelo!

  Kramar från oss!

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards