Christina och Julia

Alla inlägg den 5 januari 2012

Oj!

Av Christina och Julia - 5 januari 2012 17:42

Jag skrev slog ut en bit på varje framtand.

Menade bara dom två längst fram ;)

Av Christina och Julia - 5 januari 2012 17:20

   Japp, som jag sa, jag har inte bloggat på ett tag, vet inte varför men har inte haft lust...

I dag så skulle jag ha ridit med Julia,men det blev ju inte så.

För igår ramlade jag av våran shettis, haha!

Men jag red barbacka och så gjorde hon ett glädjeskutt samma stund skulle jag sätta mig till rätta.

Då slog jag i ganska hårt i en liten bergshäll, så en liten bit av varje framtand gick av, och så spårack läppen.

Så igår fick jag åka och sy 5 stygn i läppen och idag har jag fixat tänderna. Som helt nya!

Men stygnen ska jag ta bort på tisdag tror jag.

Igår och idag har det varit lite svårt att äta. Fick äta med tesked! haha

Men nu har jag lärt mig, så det är lite lättare...

Det värsta med detta är att det inte är så kul att gå mellan folk, när folk ser sånt så tittar dom så konstigt ;P


Så får se Julia om det blir något men hoppas nu på allt och att jag får i helgen komma och rida <3


Men, här får ni något annat att tänka på, denna bilden älskar jag på Sandie världens bästa bild! <3

...

Av Christina och Julia - 5 januari 2012 12:10

Hej, har inte hunnit blogga och de blir nog inte så lånkt inlägg nu häller men de får rulla på så gott de går.

Har varit i stallet hela veckan, underbart. Detta har hännt sen sisst:


SÖNDAG: Bestält vinter rid stövllar från emmi.se märket va Jacson. Sen åkte vi till min sysster och ficka. Hände inte så mycket i söndags. Det va en chill dag.


MÅNDAG: Morgonen blev chill åkte till stallet vid 13:00, när jag kommit dit mocka jag och grejade i stallet sen red jag. De gick bra han va lite trög att få upp i trav men när han väl började trava gick de bra sen. Efter de togg vi inn hästarna


TISDAG: Denna morgonen blev oxå chill. sov till halv elva. Åkte till stallet vid 12:00.

Först hjälpte jag till att lassta Zindra och Sandie. Dom skulle till gbg. Zindra skulle mätas och Sandie va sälskap.

När dom åkte så löshoppa jag Ariella men sen började de regna så då myste jag i stallet till vid 15:30 då pappa kom och hämta mej. När ja kom hem från stallet duscha jag och åt. Sen åkte vi ner över och hämta ett packet från HM och ett packet från Emmi. I HM packetet va de två linnen och e T-shirt. I Emmi packetet va de mina stövllar. Passa skitbra. Sen ringde jag Felicia (min kompis i gbg) vi prata en timma:) Hon har en D.ponny som heter Hampus. Hon har en blogg oxå!!! Kolla kolla kolla feliciadahlanderz.blogg.se


ONSDAG: Min syrra kom och hämta mej vid 12:00. Då åkte vi hem till henne och gjorde pannkakor. Sen åkte ja till stallet. Jag mocka och greja i stallet i går me. Sen släppte jag och min ridlärare några hästar i panddocken så dom kunnde busa av sej. först slöppte vi Dolly och Zindra Sen släppte vi Razman och Prince. Sen åkte jag hem. Provade föresten stövllarna. Skitsköna och varam va dom.


TORSDAG: Idag åkte jag och mamma och valde kakel till toan dera ( den ska göras i årdning). Sen åkte vi hem och nu har mamma åkt till jobbet. Nu chillar ja lite innan jag åker till stallet. Ska göra de om Ca en timme. Skulle ha ridit me Christia i dg men de blev inte så. Få r se om Christina skriver om de lr ej.


 

Här e stövllarna från Jacson som jag köppte på emmi.se

(Dom e snyggare på)

Kläddern från HM kommer ksk upp på bloggen. Glömme köppte 24pack örhängen.


Nä nu får de räcka måste ätta innan jag drar mej till stallet.


Puss&hej//

                 julia










Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards