Christina och Julia

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Christina och Julia - 2 april 2013 22:08

Nu kommer ett litet inlägg om skyttet, bättre sent än aldrig.
Glömsk som jag är så kommer jag inte ihåg ålder och år.

Allt började med att två kompisar till oss gick på skytte. Emma och Erik.
Emma lika gammal som Rebecka och Erik samma klass som mig.
Det gick ett litet tag och Rebecka började skjuta. För mig tog det något år innan jag vågade mig på det där, men jag var ofta där när Rebecka sköt.
Allt började med att jag sköt en enda gång. Men för den lilla gången fick jag ändå ett pris när avslutningen var fram till våren. Snacka om att jag var stolt!
Så när hösten kom och man började skjuta inne igen så började jag.
Visste inte då att jag skulle komma såhär långt.

Allt gick bra och man var på några tävlingar.
Genom åren jag skjutit så har jag varit på en stor tävling tre gånger.
Den tävlingen ligger uppe i Eskilstuna och är ungefär 4-6 timma här ifrån.
För att komma dit så måste man kommit med i några deltävlingar innan. Kommit minst 2 i dom deltävlinarna.

Kan nog säga att allt det här riktiga med grymt bra tävlingar började för mig kanske 4 år tillbaka i tiden.
Men skytte har jag hållit på med länge.

Nu i våras började jag ett år tidigare än alla andra med stående.
Kom faktiskt halvvägs fram till den stora tävlingen i Eskilstuna.
Så min framtida träning inom skytte ligger på stående. Hoppas på att vara med i Sun cup snart också.

Men framför allt så ska jag tacka min underbara syster som stöttar mig genom detta. Pappa också.
Det känns aldrig bra att åka på tävling utan er två.
Det är ni som gör hela tävlingen värdefull. Ni som stöttar mig på vägen, att höra dom orden innan det stora händer "Du klarar det, jag vet det"
Även det kanske går sämre så vet man att ni finns där.
Veta att pappa sitter där ute bland folken och väntar på resultatet.
Att han ibland varit så förväntansfull att han har varit tvungen att gå ut.
Sedan veta att man har syrran där bredvid sig och som kan hjälpa än vid då man känner sig sämst.
Ingen bra tävling utan er två <3

Av Christina och Julia - 2 april 2013 11:08

Eftersom jag inte mår helt bra idag så blir det ju att bara vara hemma och inte göra någonting.

Blev att sätta sig vid datorn och kollade lite på vikter och längder för olika storlekar på hästar.

Alla har ju sjukt olika åsikter om saker ser jag ju, försöker hitta en riktig sida där det verkligen står VAD som helst är bra och lite sämre.

Tyckte denna mallen var ganska bra.


B - ponny: 1.50

C - ponny: 1.60

D - ponny: 1.75


Självklart så blir man ju besviken eftersom jag är 1.65 men vikten räknas ju också.

Det kan bli mer obalans om man är lång. Men se på Josefin som är ungefär lika lång som mig och rider Sandie utmärkt. INGA problem   

För mig känns det bra att inte behöva oroa sig över vikten, phu.

Något som känns bra   


Btw, mina dagar förstördes nu när både mamma och jag inte mår bra..

Vila idag och sedan får vi se.

Åker till Göteborg med Kinderägg på torsdag    Alltså Julia      




Av Christina och Julia - 2 april 2013 09:20

Idag: Träna mage, rumps och armar ca. innan jag åker till stallet vid 11-12 tiden och är der tills mamma hämtar mej påväg hem från jobbet vid halv 6!
Sen så får jag se om jag klämmer in en powerwalk innan jag duschar och sen tar kvällen!


Imorgon: Ska träffa syster och prata om min ridning och se hur vi ska gå vidare med de. ( Efter närmare 3 månader sen jag va uppe i saddeln
senast har faktiskt ridsuget börjat komma igen! :D) .
Ska försöka klämma in en sväng till stallet och lite träning men får se hur det blir med de imorgon!


Torsdag: Ska till Gbg och shoppa med mamma och Christina!  Eftersom vi ska till gbg blir det nog inget stall och förmodligen ingen träning!


Fredag: En sväng till stallet får de bli och beroende på om jag hinner träna på torsdag så ksk fredag får bli en dag då jag inte tränar!


Lördag: Hade tänkt att åka till stallet men kom på att de är ridkurserna så de sket sej! :(
Men får la träna lite istället! ;)


Söndag: Åker nog till stallet!
Ksk träna?
Ponnyakuten och däppa för att skolan börjar på måndag!


// Julia :*

   

Av Christina och Julia - 2 april 2013 08:57

Åkte till Carina en stund igår istället.
Allt var jätte rörigt. Men pappa tyckte jag skulle dit.
Ungefär kl 5 började jag må illa och ont i magen. Så började gå hem kl 6, halvvägs hämtade pappa mig.
Fick då höra att mamma ar magsjuk. Men det där har jag klarat mig undan än så länge. Skulle se på Dicte igår kl 10:15 men mådde så skit så orkade seriöst inte.
Fick bråttom iväg nu, tjao

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards