Christina och Julia

Alla inlägg under september 2012

Av Christina och Julia - 21 september 2012 16:15

 


 

 (texten hör ihop med bilden    )(förlåt för stavfelet  )


   

Av Christina och Julia - 20 september 2012 13:00

Japp, de stämmer.

Imorgon är det min dag, min 13-årsdag:)

Jippijej!!! :D


Vad händer idag da? 

Jo, nu ska jag bara cilla och sen blir det en sväng till stallet....

Ska bara göra något enkel i stallet då Razman har fått ett sår på knät (inget stort,mer ett enkelt skrubsår),så hän ärlite känslig  närhan böjer knät (höger fram).

Om ni undra vadsomhar hänt så gick han om kull på ridläktioneni lördags :/

Jag skulle bara värma upp han till julia som  skulle hoppa/markarbete med han.

Han va snubblig men sån e han, han är en snubblig typ :P

Sista gånge han snubbla somjag satt på höll jag påatt flyga av och hanatt gåom kull men de löste sej :P

Men sen va de julias tur...

Han snubbla bara ett par gånger närhonred ham men första gången gick de inte så bra...

Hon kom på 4 bommar och sedan ett kryss på 20cm som va precis efter bommaran, hon värmde upp han men si så där 2-3 meter efter bommarna så gick dom omkull :( 

Jag gick lite med han och han hade inte ont av de + att vi kolla över honom så att de inte va något, och de va de inte :)

Sedan hoppa julia upp och de gick bra :)

Ett lyckligt slut alltså! <3

Hoppas inte att ni som läser detta tycker vi är oansvariga,för de kan jag söga att vi inte e.

Vi tänker på hästen i första hand och de va ingen fara med han, de va olyckligt att de blev som de blevmen ridsporten   är en sport där man får vara beräd att sådant händer och fötter!!!!

 

 

Av Christina och Julia - 19 september 2012 14:11

Har lite bråttom ska cykla till Marie vid 3 och har lite att göra.

Plocka ur och i diskmaskin.

Byta om.

Äta lite.

Jopp jopp.

Haft en lagom bra dag eller neeej så kan jag ju inte säga.

Slog mitt nya rekord inom höjdhopp!

1.15 o.O Yeee!

Om jag ska vaa ärlig tror jag faktist att vi får två i klassen som kommer på prispallen.

Mikaela och Jessica båda hoppa 1.30 :o

Tyckte det var skitläkigt på 1.20 och var tillochmed när på 1.15 med den ramla aldrig. phuuu!

 

 

 

Av Christina och Julia - 19 september 2012 06:59

   

Lisbeth Johnsson!

Grymt snäll och roligt.

Har just nu avslutat mina kureser som jag gick tillsamans med några andra vuxna och mamma.

Man behöver inte vara rädd för att fatta dåligt vad  hon menar.

HELA tiden tar hon jättebra exempel, utan att man frågat.

Underbar!  Sex av Fem ♥♥♥♥♥♥


 

Haha Måååångas idol!

Men han är så lugn inom sin sak.

Älskar hur han kör allt coool down.

Fem av Fem ♥♥♥♥♥

Av Christina och Julia - 18 september 2012 15:24

 


Hejsan, kom nyss hem från skolan.

Hade ett väldigt trevligt samtalsämne i bussen tillsammans med Carina.

Hon går i sexan och hela mellanstadiet har  idag varit på friidrottsdag.

Det ska nu högstadiet på måndag också.

Btw det som jag och Carina nu kom fram till är sitt egna mål.

Jag är INTE bäst i klassen.

Men vadåda...?

Om man tar tillexempel en i min klass hoppa 3.60m i länghopp första försöket på första gympa dagen....?!

Tänker ju forfarande WTF?!!

Okej, ni förstår säkert inte... Det jag menar är att många jämnför sig med andra.

Detta året tycker jag att jag har prestera skitbra inom träningen i skolan.


Nu springer vi 2000m istället för 800m.

Jag tänkte ju bara skiiiiit. Tycker ju att 800m var jobbigt.

Då kommer ju liksom en i min klass och typ bara, de är ju ingenting. JOOO, kanske för mig!?!?!


Det jag försöker komma fram till är att man ska slå sitt egna mål.

Ganska mycket runt mig hörde jag många som säger "jag hoppa 3.10 3.50 3.40"

"jag sprang 80m på 09.33 10.02"

"Jag sprang 2000m på 9 min 10 min 10,50min"


Soo what? Mitt mål är att komma till det jag tycker är bra för mig!

Tänker inte skriva några av mina resultat (stav) för många tycker att det är skryt...


JAG sprang 2000m.

JAG hoppa över 3m.

JAG sprang 80m på en bra tid.

JAG blev nöjd med min höjdhopp.

JAG tycker att JAG stötte kula bra.

Vad mer kan jag begära? ♥

 

 

Av Christina och Julia - 17 september 2012 18:30

Jupp jupp har gjort kladdkaka 8D

Snart kommer mamma hem och då blire de.

Sen ska jag ut och rida Pontus, ska försöka tvinga på mamma att rida Lukas (y) ♥


Ska sen ikväll se på X-Factor

 


 

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards