Christina och Julia

Alla inlägg under september 2012

Av Christina och Julia - 11 september 2012 10:35

  

PonnyAkuten


Bomar... Transporten... Anmält inom ridning helt enkelt, vill lära honom att gå i form.

Tjo hoo mamma har sagt att jag kanske ska få gå kurser med Pontus, men det var ju ett kanske där ja...

Tänk om jag hade gått vidare där på PonnyAkuten    Awesome


 

Köpa Sandie :D


Där kom en till dröm fram ja...

En underbar dröm!

Sandie stå på min gård Whoho!

Men det kommer inte hända xD

Men vet ni vad? Jag tycker faktiskt att hon ska få stå kvar där hon står.

Jag menar, hon har levt där heeela alla sina år, hon är ju faktiskt 17,18 år! Oj,oj DET märks INTE!

Vilket krut asså.

Så om jag ska följa min dröm rätt, så ska hon stå kvar där hon står.

Hos Marie! Och det är jag inte ensam om, det vet jag.

Så jag tycker att jag ska komma och rida Sandie där istället! Underbart   


 

Dröm Hus


Nej, nej det där är inte mitt dröm hus xD

Men mitt dröm hus ska vara en stor tomt,stort rymligt hus, med snyggt och inte trångt stall.

Bra mycket hagar, paddock, INGET RIDHUS. För bortskämt tycker jag, rida i regn vadå da?

Underbart ska det vara. ska trivas, SKA ha hästar, 10 stycken kanske, jag ska INTE vara hästhandlare.

Mina barn vill jag ska tävla, redan när dom är nyfödda ska jag sätta dom på hästen xD Hästar ska det va!

Hundar vill jag ha, två eller tre kanske, lagom stora.

Inte för små: Hästarna måste kunna se dom.

Inte förstora: Vill inte ha några extra huvuden uppe vid matbordet, som slickar upp maten, eller drägglar på borden. Usch.

Katter kanske också, keliga katter :D

Snygg hästtransport, ingen lastbil, ever!

 

 

 

En sak är då att jag inte vill ha bakdörr.

Men vill att hästarna ska ha det öppet så dom mer kan titta ut i "korridåren" (stav)

För mig är det då bara att börja samla.

EN sak är jag säker på.

När jag börjar sommarjobba på RIKTIGT ska jag lägga undan 100kr till allt detta jag vill, ha ett bra liv i framtiden!


13 år.

12 månader.

100kr

12x100= 1200

25 år.

Kvar: 12 år

12x1200= 14400

Men inte säkert jag spara 100 kr kanske när jag är 19-20 och har jobb  börjar med 200,300,400 m.m


19år

12 månader.

500kr

12x500=6000

25år

6 år kvar

6x6000 = 36000 ;)


alltså från 13-19 = 7200kr

från 19-25 = 36000

= 43200


Haha, men jag kanske samlar mer xD

 

 



Av Christina och Julia - 10 september 2012 15:53

Kom för en halv timme sen hem från skolan.

Har vart på en hemsk klassresa.

Verkligen hemsk!

Usch, skulle handla om fotosyntes växthus m.m

Och man fick ju själv klart ta med sig kamera, tar ju med den då.

Vad tror du det var för något ställe?Ett hemskt avföring och skrot lämning typ! Usch och blää!

Men kameran blev andvänd ändå, på bussen, haha jag och Annie smyg tog på alla fyfan asså, så roliga miner det finns!


Tänkte ut och sälja jultidningar nu, VILL HA IPHONE! haha

Iphone 4s ♥

Vit självklart ;)

   


Av Christina och Julia - 8 september 2012 08:37

Vet att det var ett tag sen hon skrev det men tar det nu..

Nej, jag är INGET fan till Nellie Berntsson men kan väl ändå hålla med.

Hennes sista ridtur med Bellman..?

Jag fattar inte att den mamma/vakten kalla det va du vill,  att hon kunde bete sig så mot en TOLV-ÅRIG tjej?!

Detta var ju nu hennes sista tävling med Bellman, och den slutade skit rent ut sagt!

Nellie är en sjukt stark tjej. Nej jag är inte fan, men ändå.

Hon har haft mycket emot sig, men klarar ändå detta!

All skit hon har fått av många avundsjuka personer.

Men håller ni inte med att Nellie är sjukt söt? :D

Men det finns saker jag kanske inte gillar hos henne heller, men vill inte kränka någon så varför ens skriva det här?


Nu ska jag till ridningen så Bye!


 

 

 

Av Christina och Julia - 4 september 2012 19:16

Halojsan!

Sitter just nu och spelar ett spel på spela.se xD
Har såå tråkigt asså! Längtar till lördag! RIDNING!

Chaooo!


 

Av Christina och Julia - 2 september 2012 18:05

Sally blev tävlad igår, därför blev det bara en uteskritt ;)

.

Av Christina och Julia - 2 september 2012 17:58

Orkar inte blogga nu.

Är helt slut. Har ju vart i Dingle hela dagen, sen hem till Marie skritta ut med Sally eftersom hon blev riden igår, sen få igång Ariella lite till ridkurserna, han hoppa 50 se var hon slut typ xp Men hon alskade det.

Blev inte Sandie ridning idag :'( Fredrika var där och red henne :/

Har ju bara en häst kvar nu då, Pontus. Skrittar ut en liten stund i skogen. Det får räcka, orkar inte.

Skola imorgon, ska springa på gympan imorgon.

Man får välja, kom inte ihåg men det var typ 2.5, 4.2, 7.2 km eller något. ORKAR INTE D:

Bara att kämpa på, men ska springa med Steffanie och vi springer lika snabt tror jag, eller vi gjorde det förra gången xP


Pöss


 

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards