Christina och Julia

Alla inlägg under augusti 2012

Av Christina och Julia - 11 augusti 2012 17:28


December 2011

 


Juli 2012


 




Av Christina och Julia - 11 augusti 2012 10:57

Orkar inte skriva idag, är sur pga att det inte finns ngn i närheten som har häst, så jag kan rida med den personen.
Asså jo det finns ju vissa med hästar, men dom är större än mig och hur kul är det att rida med vissa som är större och du känner dom typ inte...?


Bye...

    Christina ♥

Av Christina och Julia - 10 augusti 2012 21:15

De blev inga vinnste idag, varken för mej eller Christina :/
Med dagen har varit helt underbar! <3
Detta fick vi köpt iallafall :p
(mitt är överst och Christina`s unders)

Av Christina och Julia - 10 augusti 2012 09:10

Hej hej! :)
Vad händer idag?
Jo, klockan 10 ska jag klippa mej, tänkta bara toppa håret, då jag vill ha lånkt hår igen^^
Efter de så drar vi ( jag, mamma och pappa) och hämtar Christina för att sedan åka till Liseberg! <3
Ses vi?



Kommer ta kort med mobilen, yada yada! :)

Nä, nu får jag allt ta och gå upp oc fixa mej så att jag inte blur sen till frisören;)

Visste ni föresten att min frusör är sysster till en av Christina`s klass kompisar! :-D


Ha de bra så länge//Julia

Av Christina och Julia - 9 augusti 2012 20:22

Började lite med att rida Pontus i "paddocken".

Men blev sen att ta en tur ut och träna honom i branta backar.

Idag var han vldigt lydig, bättre än jag trodde.

Blev väldigt mycket gallop idag i skogen, Pontus behöver röra på sig lite mer ;)


Hänt annars?

Har vart med Julia Dahlström och ridit islandhästar idag i fjällbacka.


Imorn?

Blire inte mkt bloggande från mig, ska med Julia till Liseberg (y)

Ska titta på tv nu hej då :D

 

 

Av Christina och Julia - 8 augusti 2012 19:19

Jappsi, den 21 september fyller jag år!

Har redan nu börjat fundera på vad jag önskar mej:p

Tex. ridbyxor, ridsockar, tröjor att ha i stallet, vinterjacka/termobyxor att ha i stallet och ridskor :)

Men de jag önskar mej allra mest e en heldagsridtur på isladshäst då jag äldrig har ridit de!

Har velat rida islndshäst JÄTTE LÄNGE och vi har även pratat på de men de har inte hänt något, så nu tycker jag de e dax att göra de!

Vill rida isladshäst med min syster och ksk en kompis till mej men namnet vill jag inte nämna här och nu :p

Okej, nu käner jag att jag har skrivit ett gannska onödigt inlägg men jaja, alltid intresera de någon! ;)

   


 



Av Christina och Julia - 8 augusti 2012 11:14

Efter olycka men Pontus som hände för typ 3 årsen har det vart svårt att få över Pontus över bommar/hinder.

Vi (jag och mamma) har trott att de är fjanteri han håller på med ( kanske en liten del)

Men nu har jag ett svar som jag själv har fått fram efter alla kurser om olika saker vi har gått på.

Jag TROR det är fysiskt.

När jag försöker få han över bommar kommer hans minnen tillbaka.

Så sa iallafall Lisbeth (stav) ( läraren) om en annan häst som en gång hade ramlat ur en transport och gjort en kullebytta bakåt ut ur transporten, den fick alla minnen tillbaka när dom skulle försöka få in den i transporten, så den började stegra m.m


Detta är en sak man ska försöka träna bort.

Jag brukar inte har benskydd när jag försöker få över Pontus över ett litet hinder här hemma.

Men denna gången ( i torsdags) tog jag det, eftersom jag inte brukar ha det tyckte han det kändes lite konstigt.

Har också bytt bett på Pontus tycker inte har är bra på det andra.

Btw Först ville han inte gå över det lilla hindret, tror han kände obehag, så lät Josefine och Mimmi gå först.

Funkar, Efter några varv med Josefine och Mimmi framför gjorde jag det själv. Han gick direkt!

Inte vet jag, men kändes som om han kände mer trygghet med benskydden.

Som att han förstod att det skyddade benen åt han.

Detta underbara ridpass slutade faktiskt med gallop över ett 1 1/5 - 2 decimeter högt hinder! Duktigt polle!

1 1/5 - 2 Decimeter? Inte alls högt ju?!

Nej, det kanske det inte är men... allt måste ta sin tid.

Tror att jag är en liten större bit påväg med Pontus, han älskade faktist att springa runt i den lilla "paddockhagen"


Är det någon mer som har samma problem som jag? Kommentera gärna detta då och dela med dig om dina tips hur du gör för att komma framåt  inom hoppningen   


//

     

 

 

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards