Christina och Julia

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Christina och Julia - 19 juli 2012 10:45

Okej, kommer inlägget från ridlägret!


Måndag: Vi sammlades och hade lite tiori snabbt,eftersom de va en nu börjare, eller a de kom en nu börjar och anmälde sej lite sent så de blev två nybörjare. A vi gick i allafall igenom vägarna, volte,vändsnätigenom osv osv...

Sen va de då dax att välja hästar.

Vem tror ni jag fick? Jo de blev Razman<3

Sen när de va dax att rida så gick de skitbraoch jag menar de värkligen!!!  Han lyssnat till varje hjälp.

Han va somen dröm att rida på.

Vi skulle haft två ridpass den dagen. Allså vi red ett ridpass och sen bytavi och red ett till men så blev de inte.

A i allafall,förstaridpasst red vi dressy, tränademycke på volter osv osv.

Sen när vi hade jätt dom långa tyglar förvi va färsiga sa Marie att vi tar ett ridpass direktså de va bara attkorta tyglarna och fortsätta.

Detta ridpasset hade vi marckarbeta. Vi hade lite bommar osv osv.

Även detta ridpass va han som en drömatt rida!

Vi red i 1 timma och 40 min.

Ni ksk tyckte att de valite länge att ridasammahäst så länge men vi tog det väldigt lunkt så det va ingenfara.


Tisdag: Hade vi hopp träning. De gick oxå superbra! Trände mycke på sittsen,komma rätt på hindret,svängar och farten.

Sedan red jag barbacka på Sauroussa (stav),de gick oxå de hjätebra!


Onsdag: Först hade jag och Christina ett lite mer avancerat dressyrpass för Josefin om man jämför från måndagen då vi mäst trava/skritta runt fyrkans spåret och gjorde någon volt iblan. Vi tränade på stora mitt voltemed att okaoch minska volte och  att vända igenom volten och att ha ett jämt och fint tämpo. Just de vi tränade på att få fom ienfin form oxå super nöjd med även de ridpasset! Jag red Razman och Christina red Sandie. Sen tog vi en skritt tur i skogen. Jag red razman :p De va mysigt värre! Vi sov ju även över hos Marie.


Torsdag: Hade vi uppvisning för föräldrarna. Jag red Razman. Vi hade en dressyr uppvisning. Jag red med Christina och Moa!

De gick la oxå bra!

Sen va det bara att ta sin packning och åka hem :(


Om ni trycker >HÄR< kommer ni till Josefins blogg.


 






Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards