Christina och Julia

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Christina och Julia - 22 juli 2012 12:33

Vissa här i världen tänker säkert.

"Det enda dom gör är att vara i stallet eller jobba på gården hela dagarna... Fy f*n"

Brukar inte visa mina tankar såhär ut till folk.

Jag ÄLSKAR att ha en bra dag och bara greja i stallet osv.

Men vad som egentligen står på min lista efter det är att sitta  framför datan en dag och bara vara, ÄLSART!

Eller bara slappa!

Dagarna då man bara är hemma själv är den bästa tiden då man ska slappa tycker ja...

Ingen som stör   

Grymt asså!


Här som jag  bor är det VÄLDIGT mycket knott, BROMSAR, flugor m.m

Och som sagt om ni kommer hit en soligt dag och vädret är runt 20 grader Woow!

Tror aldrig ni har sett hästar springa så mkt asså.

Våra häsa springer framochtillbaka tills vi öppnar grinden och låter dom springa in.

Så om man hade en plan att rida en lång tur, Puff! Den idén är borta   

Istället så blir det en rikig långdag i stallet att tillexempel måla m som jag håller på att göra nu   

Eller borsta hästarna lite.

Man är somsagt inte ensam då   




 

Jag har världen BÄSTA häst!

Mimmi är verkligen bäst!

Vi köpte henne som liten, den tiden hade vi bara henne, jag vet faktist inte hur gammal hon var när vi köpte henne.
1-2 år kanske.

Tiden då min syster red henne var hon väldigt envis, då menar jag inte lite envis!

Hon lyssna inte riktigt hon tyckte att man skulle gå dit som hon ville.

Syrran blev ju för stor som alla blir, nästa person var ju jag då.

Mimmi var som vanligt väldigt envis.

Men jag var lika envis och gav inte upp.

Om jag ville till ett håll så skulle vi dit även om  Mimmi inte ville.

Jag växte och blev starkare syrran växte och blev starkare, det blev ju då att syster yster hjälpte mig väldigt mycket ( en sak jag är tacksam för ♥)

Men nu är ju den hemska tiden inne som jag inte vill förstå ännu.

Jag älskar  henne fortfarande lika mycket ♥

Just nu är det ju lill syrran som har tagit över henne.

Men genom alla år som Mimmi och jag har gått igenom har vi lärt varandra grejer.

Jag vet, jag vet vi kanske inte var så duktiga på att göra volter och så medans syrran träna på massa volter på åkern, så brukade jag fuska lite med vägen.

Okej... Jag och mimmi hade nog aldrig vunnit i en dressyr tävling om jag ska vara ärlig ^^

Men, men vi två älska att bara gallopera på långa grusvägar, hoppa över stockar.


Nu är ju Mimmi 14 år och en även när jag flyttar lämnar jag henne inte!

Men somsagt ännu är jag bara 13 år.

Mimmi har lärt sig väldigt mycket genom åren.

På vintern släpper vi henne bara och hon går direkt till sin box, medans vi får leda dom andra.
Samma när vi tar ut dom henne släpper vi och dom andra måste vi leda ut.

Blir också en historie om hur jag ötte min älskade Sandie någon gång också, den dagen jag orkar ^^

Nej, nu blir det ut och måla stallet ^^
Hej då !


 





Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards