Christina och Julia

Alla inlägg under april 2013

Av Christina och Julia - 13 april 2013 21:58

Dagen börjar tidigt imorgon och jag ska hjälpa pappa som sagt. Vill verkligen sätta upp sommarhagen nu... Jag bara väntar!
Pappa hade faktiskt kunnat använda sin grävmaskin. Om jag hjälper honom hjälper han mig.
Mycket idéer snurrar nu.
Svårt att kunna dela upp hagen bra. Försöka få så att hästarna går så lite på den hagen dom har nu. Men dom måste komma åt vattnet och skuggan i den gamla. Samtidigt så är det en bro mellan hagarna och tänk när dom får sina utbrott p.g.a solen..? Hästar kan mer än oss så dom vet om något händer.
Vill bara att kärlen ska bort. Nu!
Vill komma igång så man kommer ett steg närmare så man vill ha det. Ny hage MÅSTE fixas innan sommaren.

Av Christina och Julia - 13 april 2013 21:31

Börjar med att lektionen idag gick, skit,skit,skit. Ingen fokusering alls.
Får väl skylla på att Sandie älskar och hoppa och hon hade inte blivit riden på allvar på några dagar.
Försökte sitta tungt vänta in och hoppa av men nepp...
Kändes stutsigt, axlarna fram framför hindret osv...
Japp, japp. Kom hem åt lite och slappa, sedan ut till nästa stall.
Pontus har legat mycket ner idag så blev att pyssla extra mycket och sedan träna lydnad ifrån marken. Grannen Selma kom och ville klappa Pontus. Hon följde sedan med och pyssla om Mimmi och städa stallet. Nu är det som nytt (y) om man inte kollar i så noga då.
Helt slut och imorgon hjälper jag pappa med veden. Ville fixa sommarhagen också men forfarande kärle.

Av Christina och Julia - 13 april 2013 10:05

......att jag har jättelätt för att bli svartsjuk!

......att jag tillbringar väldigt mycke tid i stallet men rider långt ifrån varje gång jag är i stallet för ridning inte är min starka sida!

.....att jag älskar att greja i stallet, borsta hästar osv och att jag älskar att greja med hästar från marken, tömmköra osv osv!

......att jag är sämst på engelska!

.....att jag gillar 1D och Anton Ewald!

....att de är Julia som skriver detta;)

//Julia

Av Christina och Julia - 13 april 2013 08:57

Åker till stallet nu på morgonen. Hjälper dom mindre och hoppas teori står på schemat för dom.
Men ridning för oss.
Inget fjant här inte.
Halv dåligt väder men detta är inget om man jämnför med den gången när jag gick i treans grupp. Vi red i ösregn.
Måste byta om nu.
Går dagens skoldag var annorlunda. Blev nästan ingen No. Synd, det vi håller på med nu är kul.
Men vi hann göra ett experiment.
Jag var med Annie!
För en gång skull var jag smartast av alla (y) tog en sån plåt och satte pappret på mesans alla andra höll i det. *stolt*

.

Av Christina och Julia - 12 april 2013 10:45

Hejsan!
Nu vs de ett tag sedan ja, och de är inte bra!
Kan säga att ni inte missat något förutom att jag ridit för första gången på tre månader, de ni!;)
Kan säga att jag fick en go träningsvärk!
Men då känner man ju att man levet!:p
Nu börjat matten så ni får ha de så gott då hörs vi!:)
//Julia<3

Av Christina och Julia - 12 april 2013 07:03

Taggad men trött, provet hoppas jag det ligger på det vi mest gjort och det jag tränat på. Samtidigt där måste jag prata med Tony om en sak jag tydligen inte lämnat in. Hm, jasså?

Det var Galelilo Galilie som uppfann termometern, Anders Celsius levde år 1701-1744 och blev 43 år. Anders höll också på med skilja på vattnets kok punkt och vattens fryspunkt.
Ledning: det kan ledas genom fasta ämnen, gaser och vätskor.
Strålning: Om du har en varm stålkula och lägger den på en kall plåt så leds värmen i ur kulan.
Strömning: Värmen du i ett hus så går all värme uppåt. Det är varmare på övervåningen än undervåningen.

Av Christina och Julia - 11 april 2013 16:36

Städning Jepp!
Rummet ser ut som ett bombnedslag och dammet har disco i hela rummet.
Så aa..
Det kommer bli
Städning.
Läxor.
Stallet.

Blev godkänd på musik provet idag! Wihoo! Asgrymt!
Ett prov imorgon,men jag kommer klara det.
Hoppas nu då att Tony höjer mitt betyg i fysik. Har just nu D och hoppas på minst C, helst högre.
Men känner mig redo nu.
Städning måste göra så nu, tjingeling!

Av Christina och Julia - 9 april 2013 18:51

Idag blev ett prov avklarat, bara två kvar denna veckan. Nu kör vi!
Kommer nog inte bli något att åka till Sandie, mesta går åt till pluggande.
Musik och no prov, känner mig säker på no prov. Känt mig väldigt vaksam på lektionerna nu, eftersom jag har fått bra beröm av Tony. Jippie!
Nu kommer gäster så måste gå. Hej!

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards