Christina och Julia

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Christina och Julia - 11 november 2012 19:56

Tänkte att önskelistan skulle behövas göra.


*Ridlektion av Josefin på Sandie ♥


Sen är jag sjukt beroende av barnhästböcker typ Haha. Läser ut dom på en dag.

Men kan läsa dom om och om igen.


*Bok "Millan" - Hästbok

*Klarabok "Klara för revansch" - Hästbok

*Sigge "Natten då Sigge föddes, Sam,Sigge och Riddarbröderna" - Häsbok


Japp. Har alla böckerna förutom den sista Klaraboken.

Så saknar jag några Siggeböcker 8D

Japp jag är beroende av att ha alla ♥

Och nej! Jag läser inte bara sånna böcker.

Läser Cirklen, ungdomsböcker annars. Men detta är ett måstehaböcker för er som ännu inte förstått ;)


    


Av Christina och Julia - 11 november 2012 18:13

Vart tog denna veckan vägen?

Antingen har jag varit i en annan värld eller så öppnade sig ett svart hål som veckan flög in i. I don't know I think.


Btw. Idag var jag med mamma på jobbet, sålde lite julkalendrar.

Fick sån jädra lust att åka och rida dressyr på Sandie idag också   

Men hade ju ändå inte gått.

Skulle säkert sitta där och bara plågas av att rumpan gör hela tiden D:

Aja. Hoppas det kan bli av på Torsdag ;)

 

Av Christina och Julia - 11 november 2012 09:45

Ridningen i går gick sodär!

Han va värkligen som att rida på en kanonkula!

När man skulle trava behövde man inte säga till med skänklarns, de räckte med att släppa lite på dyglanrna,och sen när man skuller bryta va till skritt så slängde han uppeller drogg ner huvudet!

Han leta oxå efter saker som kunde vara farliga, så  två gånger blev han livrädd för hinderboden så han slängd sej, vände sej och börja galloppera ivärg men jag fick stop på han.

Sedan när ridläcktionen nästan va slut komett par hästar ner till paddocken som skulle va me på lecktion två och dom börja han higsta sej för.

Då han är arab så blåste han uppsej och börja låta som en gris sedan lufte han på svansen, och drogg upp huvudet och fick det är speciel steget där han typ stutsar fram, och efter de skena han ivär, de gick seriöst inte att få stop på han,men jag satt kvar! ;)

Så igår blev de ett kort dresyrr pass i paddocen och sedan red en som heter Moa ut en liten sväng på han.

Hon sa att han inte va lungnare där, han små trava helatiden och när dom skulle trava blev de inte trav utan få galoppera dom.

Jag har alldrig uppleft han såhär, han har alltid varit den hästen som bara gör da man säger åt han och knappt de, en sån häst man måste ha spö på och som man måste bli sur på när man ska börja trav, men inte igår.

Men jag tycker att de är roligare och mer lärosamt att rida en pigg häst! :)

De är ju lixom roligar att rida en häst men mycke energi en än häst som går och sover! ;) 


Ridningen i tordags gick oxå bra men då va han inte så pigg! ;)

Fick även upp min syster i sadelln! :)

Hon har oxå ridit där jag rider och hennes favo häst va oxå Razman! ;)

Nu tillbaks till ridningen.

De blev mycke galopp,och han lyssna jättebra!

Inget chafs eller liknande! :)


Nä nu får jag gå och göra färdit dårtan som pappa ska få idag eftersom de e far da! :)

             


 

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards