Christina och Julia

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Christina och Julia - 7 mars 2013 21:46

Varför vara negativ när man kan vara positiv?

En sak som jag ibland tänker på och som får mig själv att skratta åt det är sin egen barndom.
Hur va du när du gick i 5:an Christina?
Konstiga tider. Min nyfikenhet var stor. Kan inte säga att den har försvunnit men menar på ett speciellt sett.
Så fort någon sa något tog jag det alltid negativt. Hemskt.
Man blev sur, bråkade, och fattade sedan inte varför man gjort så.

Nutid?
Varför ens bry sig när någon säger något elakt?
Lättaste vägen är att vända sig om och gå. Go to real friends. (Okej, klaga inte över min engelska för den suger..)
Det jag förstått är att man har sett så mycket saker som man var blind för när man var mindre. Nämner inget. Men mycket konstiga saker man inte visste.

Varför ens fortsätta fråga när någon sagt nej? Det kunde ofta bli så att man undra hur någon mådde. Den sa att den inte ville prata om det. Ändå stannade det kvar i huvudet tills man frågade nästa gång.
Varför? Känns meningslöst. Nu är det bara att säga -Okej. Och sedan gå.

Barare lite historia från mitt håll.

Av Christina och Julia - 7 mars 2013 21:32

Kan ju inte säga att träningsvärken inte känns, för det gör den..
Jag var ju inte ensam om det heller, kanske 85% hade träningsvärk idag.
Skrattat mycket åt varandra idag??
Ohja! Så kul när ingen i klassen orka springa. Haha
Trött. Sov så gott vakna torrt.

Av Christina och Julia - 7 mars 2013 21:28

Orkar inte skriva av så får bli på detta sett.

Här ser ni hur sjukt underbara syskon jag har. Så ska livet vara för alla. Ställa upp för varandra.

Av Christina och Julia - 7 mars 2013 17:52

Hejsan!
Idag har jag inte gjort något nyttigt!
Va hemma från skolan idag, sov dåligt inatt men de är inget att bry sej om men vakna med världens huvudvärk poch mådde illa!:/
Underbart....
Så idag har jag Kollat på "Grynets
Show" och "Lol"!
Grynet va lika galen som vanligt!:p
Sen såg jag även "Lol" för första gången!:D
Riktigt bra film, så har du inte sätt den så duckar jag ni ska se den!;
En riktig tjej/tonårsfilm, like like like!<3<3
//Julia

Av Christina och Julia - 7 mars 2013 17:12

Ulrika.

Här sitter du och gnäller för att du inte vill gå upp i vikt för då kan du inte rida hästen, tänk på att barn i ANDRA LÄNDER SVÄLTER och du kan inte rida hästen!!! Tänk innan du skriver något!!!!


Grattis! Du fick nyss ett pris för du kom en en lagom kaxig och hänsynsfull kommentar.
Du kan inte anklaga mig att jag måste tänka innan jag skriver. För det var MITT val att skriva det. Jag är tretton år. TRETTON ÅR. Och hur mycket egna pengar tror du då att jag har?
Tror knappast att jag har råd att skicka ett antal pengar till ett annat land om jag inte ens vet om de kommer fram.

Så du tror inte jag tänker på dom?
Svar. Fel. Utesluten ur tävlingen. Sorry.
Om man inte är fruktansvärt rik som vissa andra kanske är så kan den tanken vara svår att bry sig och sina släktingar,familj,vänner och sig själv.
Samtidigt LANDET! Jag har inte pengar till alla, så alla kan få mat.
Det kanske du har?

Mitt val, mitt liv. Jag kom med en frågan om tanken på min vikt, inte barnen i andra länder.

Hoppas du fick en annan uppfattning.

Presentation


Hejsan!
Julia och Christina heter vi som driver denna blogg och är 13 år gamla!
Vår fritid går till vänner, familj, hästar och Christina håller även på med och tävlar i skytte.
Instagram - @hoglund99christina @berntssonjulia

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ha mer av på bloggen?
 Outfits
 Hästar
 Vår vardag
 Videoinlägg
 Bilder
 Hiss or diss

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Hästar/ridning


Ovido - Quiz & Flashcards